Det händer ganska ofta att jag blir uppringd av säljare som försöker få mig att köpa annonsplatser. Vanligast är att det handlar om annons i tidning eller i något företagsregister.
Jag tackar alltid nej. Mina kunder kommer inte till mig via företagsregister och offline-annonsering är otroligt svårt att mäta effekterna av.
Men nu har jag alltså för allra första gången provat på offline-annonsering och detta gjorde jag genom ett ”sponsorskap”. Jag har tryck logotypen för Önskelista.se på mitt innebandylags tröjor. I samma veva köpte jag naturligtvis nya tröjor också. Det är egentligen inget ”sponsorskap” utan mer en annonsplats för min sajt samtidigt som jag har möjlighet att ”ge” något till mitt kära innebandylag. Ett skönt sätt att blanda business och pleasure.
Premiären för dessa nya tröjor var senaste helgen då vi spelade en försäsongs-Cup arrangerad av Korpen i Nyköping. Jag kan inte säga om det var tröjornas förtjänst eller ej, men vi vann den Cupen! Här kan du läsa om det på Korpens hemsida.
Hela glada gänget!
Tjusigt! En hjälmlackering nästa? 🙂
Pingback: Intressanta blogginlägg under september | Tomaz Lavén