Bloggares inverkan på köpbeteende

Ett inslag på Rapport om vilken inverkan modebloggare har på tjejers köpbeteende gällande kläder. Sofi fahrman (Sofis mode) intervjuas om detta fenomen och vilka förändringar som skett kring bloggarnas status. Tidigare var det exempelvis mera status att vara redaktör för en modetidning, medan det nu är bloggar som gäller i större utsträckning. Inslaget kan ni se på http://playrapport.se/video/2198731.

Jag tror fortfarande mycket på att det är personen som är det viktiga. Sofi har jobbat som moderedaktör och då blivit en expert inom området. Denna tillit har hon sedan med sig när hon börjar blogga.

Tillit & tilltro är fortfarande det väsentliga bara att forumet är bytt. En blogg är fortfarande bara en kanal, en punkt att förmedla sitt budskap. Vem som talar/skriver är fortfarande viktigt. Som bloggare har du en större frihet samt att uppdateringarna kan ske mer frekvent vilket förmodligen tilltalar modeintresserade.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *